Näin olen hyvä itselleni

 



Kulunut vuosi on ollut poikkeuksellinen Aloin miettimään minulle tärkeitä asioita hyvinvoinnin saralta. Mitkä asiat tuottavat mielihyvää ja antavat lisäboostia jaksamiseen. 

1. Pyjamapäivä yksin kotona - tämä on minulle parasta akkujen lataamista. Olen sosiaalinen ihminen ja tykkään olla ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa face to face. Rakastan sitä, että saan puuhata erilaisten ihmisten kanssa ja olla mukana erilaisissa ryhmissä. Vastapainoksi tarvitsen omaa aikaa ihan yksin. 

2. Kunnon yöunet - hyvät ja rauhalliset yöunet antavat hyvän boostin seuraavalle päivälle. Olen aina ollut hyvä nukkumaan. Tämä on auttanut minua kestämään kovaakin stressiä elämäntaipaleella. Nukkumalla yön yli moni asia muuttuu härkäsestä kärpäseksi. 



3. Terveellinen VHH-ruokavalio - tästä olen viime aikoina vähän lipsunut ja nyt olisi ehkäpä aika palata takaisin ruokavalioon, joka tuo hyvän ja energisen olon. Sillä mitä syöt on suuri merkitys hyvinvoinnillesi. Hyvä ruokavalio parantaa niin psyykkistä kuin fyysistä hyvinvointia. Suolistomme on meidän toiset aivot ja siksi niistä kannattaa pitää hyvää huolta. 



4. Ostan itselleni jotain kaunista. Kyllä joskus pitää saada ostaa ihan jotain turhaa ja siltkin niin kaunista. Kaikki vaateostokset eivät voi olla niin järkeviä tai ajateltuja. Viime vuoden turhin ostos oli varmasti Uterquen ryöhelöpusero. Rakastan röyhelöitä ja kyllä naisella pitää yksi turhake olla vaatekaapissa. 

5. Kampaaja ja kynsihuolto - minulle ne tärkeimmät kauneudenpalvelut kerran kuukaudessa. Itsestään kannattaa huolehtia myös käymällä kosmetologilla ja hierojalla. Toisen ihmisen rauhallinen ja hoitava kosketus sekä asiantuntijan tekemät hoidot antavat meille lisäenergiaa sekä vähentävät stressiä. Mikä onkaan rauhoittavampaa kuin hyvin tehty päähieronta hiusten värjäksen yhteydessä. Samoin iltarutiinit kylpyhuoneessa ovat minulle osa omaa hyvinvointia ja kauneudenhoitoa. Nämä ovat aina olleet minulle tärkeitä.



6. Hengittelen ja mietin asioita - pysähdyn hetkeksi. Kiireisessä elämänrytmissä pysähtyminen on todella tärkeää. Olen opetellut viimeisten kuukausien aikana tietoisesti tätä pysähtymistä ja omien ajatuksien selventämistä. Kerran päivässä istuminen ihan hiljaa ja rauhallinen hengittely vähentävät stressiä helposti. Samalla olen huomannut, että asioille löytyy usein muitakin näkökulmia. Tähän rauhalliseen hetkeen liittyy usein meidän karvapallero. Koiran silittäminen rauhoittaa mieltä yllättävästi.

7. Venyttely, jooga, bodybalance - Minun rakkaat liikuntalajit näin talvisin. Kroppa kiittää näistä rauhallisista liikkeistä ja venyttelystä.

8. Sosiaalinen elämä, ystävät, työyhteisö - Kukaan meistä ei pärjää yksin vaikka minäkin introverttinä rakastan yksin oloa. Lataan akkuni kaikessa hiljaisuudessa omien ajatuksieni kanssa. Aktiivinen sosiaalinen elämä, ystävät ja työyhteisöön kuuluminen ovat oman hyvinvointini kannalta tärkeitä.

9. Halailu ja hellittely murun kanssa. Meillä pusutellaan ja ollaan helliä toisillemme. Tämä on säilynyt vuosien saatossa suhteessamme ihan luonnollisena tapana. Toisen huomioiminen on samalla oman hyvinvoinnin hoitamista. Niin ja sen toisen ihmisen kosketus tässäkin luo mielihyvää, tuo lisäboostia ja vähentää stressiä. 


Tässä muutama ajatus siitä, kuinka olen hyvä itselleni. 
Näitä on hyvä silloin tällöin pysähtyä miettimään.
 Olemalla hyvä itselle on paljon helpompaa olla kiva myös muille 💗

tuulanneli



5 kommenttia

  1. Itsensä hemmottelu tuntuu useasti unohtuvan itseltä, se olisi kovin tärkeää :)

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa just niin täydelliseltä! Samaistun moneen kohtaan :)

    hanna
    https://hannamariav.vaikuttajamedia.fi

    VastaaPoista
  3. Todella tärkeitä asioita. Näitä olisi hyvä aina aika ajoin pysähtyä miettimään :)

    VastaaPoista
  4. Tuo VHH -ruokavalio on alkanut kiinnostaa. Sinä olet hyvä lähettiläs tuolle VHH -ruokavaliolle.
    Hienoja ajatuksia postauksessasi muutenkin, kiitos!

    VastaaPoista

Koska te lukijat ja vuorovaikutus teidän kanssa on bloggaamisen
mukavampia puolia, kommentoi ja esitä kysymyksiä.

Otan ilomielin vastaan palautetta.

Professional Blog Designs by pipdig